Przygoda ze Słodziakami.

Przygodę ze Słodziakami rozpoczęliśmy od wyrabiania nawyku systematycznego czytania. Codziennie z rodzicami czytaliśmy różne książki. Zdobytymi naklejkami zapełnialiśmy „Dzienniczki postępów czytania”.

Słodziaki towarzyszyły nam w czasie wycieczki do lasu. Poznawaliśmy las zmysłami dotyku (ścieżka sensoryczna), słuchu – odgłosy lasu. Zebraliśmy różne materiały: szyszki, korę, igliwie, żołędzie, kasztany, zmurszałe kawałki drzew. Wykorzystaliśmy je do dekoracji drzewa. Po przeczytaniu rozdziału „Drzewa” z II części „Gangu Słodziaków”, tak jak leśni przyjaciele postanowiliśmy posiać nasionka sosny do doniczek wykonanych z butelek plastikowych.

Potrzebowaliśmy fachowej porady. Z pomocą przyszła nam pani Magdalena Wyrobek, która przyjęła nasze zaproszenie. Wspólnie przypomnieliśmy sobie budowę lasu oraz rośliny i zwierzęta tam żyjące. Rozmawialiśmy o znaczeniu lasu w życiu człowieka. Pani Magda opowiadała i pokazała jak możemy posadzić nasionka, aby wyrosły nowe drzewa. Zabraliśmy się do pracy, którą nadzorował nasz gość. Bardzo dziękujemy pani Magdzie za interesujące zajęcia.

Następnie przystąpiliśmy do wykonania Magicznego Drzewa Słodziaków. Wykorzystaliśmy materiały nadające się do recyklingu. Dęba wycięliśmy z dużych kartonów po meblach. Zwierzęta zrobiliśmy z butelek plastikowych, kubków, torebek, pudełek, gazet, nakrętek, resztek materiałów pozostałych z innych zajęć plastycznych oraz materiałów przyrodniczych przyniesionych z lasu.

Na pożegnanie ze Słodziakami zorganizowaliśmy Dzień Głośnego Czytania pod hasłem: „Dzisiaj mamy w planie wspólne czytanie”. Brali w nim udział nasi rodzice, z-ca dyrektora pani Barbara Mynarska oraz starsze koleżanki. W sześciu grupach przygotowaliśmy inscenizację wybranych fragmentów z książek wypożyczonych ze szkolnej biblioteki. Każda grupa otrzymała tekst, zestaw kostiumów i rekwizytów do prezentacji swojej scenki. Wspólne czytanie oraz przygotowanie drzewa wyzwoliło kreatywność i pokazało ukryte talenty aktorskie.

Font Resize
Kontrast